Scris de Blog

Măsurători specifice pentru comportamentul pe website

Echipa Emiral în acțiune

Mă fascinează în marketingul digital faptul că vorbim despre partea de inginerie cu măsurători și rezultate, dar și despre creativitate – creăm campanii care generează emoții și determină oamenii să acționeze într-un fel sau altul.

O forță deosebit de puternică, pe care trebuie să o punem întotdeauna în slujba beneficiarului final. Despre el și preferințele acestuia vorbim astăzi, în timp ce clasificăm în patru categorii tipurile de comportament și măsurătorile specifice pentru acestea.

#1. Vizite pe Website

Să ne uităm puțin la utilizatorii care te vizitează. Care dintre campaniile tale de marketing digital atrag mai mulți ochi pe site-ul tău? Am spus și în articolul precedent că deși vizitele de pe website reprezintă o unitate de măsură superficială în comparație cu conversiile, este important să le măsurăm.

Acest indicator te ajută cel mai mult atunci când vrei să vizualizezi tendințele traficului în timp. Spre exemplu, poți să măsori traficul din căutările organice pentru a vedea dacă eforturile și campaniile SEO funcționează în mod real. În caz contrar, poți detecta eventuale probleme și să regândești strategia acolo unde observi o scădere bruscă a traficului SEO.

#2. Paginile cu cele mai multe vizualizări

Știi că este important ca oamenii să îți acceseze site-ul, ai înțeles și faptul că vizitele nu-ți indică angajamentul acestor persoane. Dar câți dintre cei care îți calcă pragul online ajung să se intereseze, să dea click efectiv pe diferite produse sau pagini de-ale tale?

Google Analytics te ajută să vezi nu doar comportamentul vizitatorilor din punctul de vedere al click-urilor, dar îți furnizează și informații despre numărul mediu de vizualizări ale paginilor per vizită.

Acordă o atenție deosebită paginilor pe care vizitatorii tăi zăbovesc cel mai mult. Este posibil să descoperi că focusul tău este diferit de al clienților, iar în timp ce tu insiști să-ți vinzi produsele vizitatorii tăi caută aspecte ce țin de stilul tău de business sau de alte produse specifice. Vino spre client cu ideile cele mai interesante din punctul lui de vedere.

#3. Cât timp petrec vizitatorii pe website-ul tău?

Avem numărul global de vizitatori și vizualizările per pagină. Dar cât de mult timp petrec oamenii pe site-ul tău și care este sursa de marketing digital care îți aduce publicul cu cel mai mare angajament din acest punct de vedere?

Ca de obicei, tot Analytics îți poate răspunde la această întrebare. Evident că timpul petrecut pe website nu generează automat lead-uri calificate, însă îți spun cu încredere și din experiență că timpul petrecut pe un website influențează decizia de a cumpăra.

#4. Rata de respingere

Respingerea este situația în care un utilizator deschide o pagină de pe site, după care ia decizia de a o părăsi fără a transmite o altă solicitare serverului pe durata sesiunii respective. Dacă te întrebi cum se măsoară rata de respingere, tot Google Analytics ne vine în ajutor. Logic vorbind, se împart sesiunile cu o singură pagină la numărul total de sesiuni.

O rată de respingere mare este de nedorit atunci când succesul site-ului este dat de accesarea a cât mai multor pagini de către utilizatori. Pe de altă parte însă, dacă site-ul tău este un blog sau conținutul tău relevant este plasat pe o pagină, atunci rata de respingere ridicată este ceva absolut normal.

Analizează rata de respingere cu ajutorul Google Analytics și asigură-te că îți construiești o strategie care îți asigure o interacțiune de durata, calitatea și conversia așteptate.

De ce este atât de important să știi să măsori succesul campaniilor de digital marketing? În primul rând urmărirea acestor indicatori te va scăpa de stresul necunoscutului. Nu vei sta să ghicești dacă generezi lead-uri calificate sau dacă-ți pierzi timpul cu diferite campanii și poți să ajustezi din mers proiectele care nu funcționează.

Asta înseamnă ca înainte de lansarea oricărei campanii tu trebuie să îți fixezi indicatorii după care o vei măsura. Știu că acest lucru presupune eforturi calificate, dar în definitiv nu ar trebui să pornești nicio campanie de marketing digital fără să-ți definești cu claritate obiectivele, să știi ce urmărești.

Începe de astăzi: planifică, fixează-ți un target și scrie-mi despre cum ai măsurat succesul campaniilor tale. Sunt sigur că experiența ta va aduc un plus de valoare pentru noi toți.

Cu prietenie,

Mircea Săplăcan