Chiar acum, în timp ce eu scriu, antreprenori din toată țara își caută cu disperare specialiști care să cunoască și să aplice inteligent ingineria marketingului digital.
Citeam de curând despre faptul că felul în care digitalizarea ne schimbă modul de viață și implicit pe cel de business este unul definitoriu pentru o revoluție, nu pentru o transformare. Concret pentru tine, asta înseamnă că firma ta trebuie să înceapă cu schimbarea mentalității interne dacă vrei să aveți capacitatea să vă adaptați procesului lipsit pe alocuri de predictibilitate.
Acesta este motivul pentru care în primul articol de pe acest nou website mi-am propus să vorbesc despre scuzele sau miturile în care cei mai mulți oameni de afaceri au crezut înainte de a experimenta cu adevărat oportunitățile online-ului.
#1. Am trafic mare pe website, am marketing și business de succes
Adeseori îmi încep conversația cu noii parteneri întrebându-i cât de mulțumiți sunt de website-ul lor. În general oamenii se laudă cu numărul mare de vizitatori, însă atunci când ajungem să vorbim despre procentul în care accesările sunt transformate în lead-uri calificate întâmpinăm o liniște apăsătoare.
Fără îndoială, traficul este important. Însă dacă vrei să ieși din mediocritate și să cunoști succesul trebuie să-ți înveți website-ul să atragă publicul potrivit. Scopul marketingului digital nu este să maximizeze traficul, ci să aducă accesările din target. Altfel picăm în capcana în care din 2000 de vizite, doar cinci se transformă în lead-uri, asta în timp ce cu aceeași investiție de bani și energie puteam să avem doar 200 de vizite care să genereze 30 de lead-uri.
Insist întotdeauna pe un research sănătos în ceea ce privește audiența. Am avut situații în care un parteneriat de promovare cu un mic website nișat a produs mai multe rezultate decât publicitatea într-o mare revistă online cu audiență generală.
#2. Conținutul nu este relevant
Cei mai mulți antreprenori cred că marketingul digital se rezumă la prezența în online cu un website care se diferențiază prin design și layout. Desigur, aceste aspecte sunt extrem de importante, dar crearea de conținut relevant este vitală pentru atragerea publicului țintă. Odată înțeles și măsurat acest impact, din experiență vă spun că focus-ul companiilor se mută și mai mult pe zona online. Poate că sună complicat, însă în realitate este vorba despre a genera și transmite constant un conținut de actualitate în și pentru domeniul fiecărui business.
#3. Nu pot să țin pasul cu toate instrumentele și platformele social-media
Adevărul este că experimentăm o creștere fără precedent în acest domeniu. Noi platforme și instrumente de socializare sunt lansate pe piață. Chiar și așa, o bună selectare a tipurilor de public pe care le țintești te va ajuta să selectezi acele rețele care atrag în mod real oportunitatea creșterii reputației afacerii tale.
Cunoaște-ți clientul, află unde îl găsești și comunică-i diferit, în funcție de mediul pe care îl folosește. Nu trebuie să fii prezent peste tot, însă este important să găsești locul potrivit la momentul potrivit pentru a te asigura că îți cucerești și loializezi partenerii.
#4. Lipsa de vizibilitate online mă protejează de comentariile negative
There is no such thing as bad publicity. Privește prezența ta în online atât ca pe o oportunitate de a culege feedback real și actual, dar și de a-ți arăta competențele în Customer Care.
Atunci când te confrunți cu reacții negative evită să acționezi la mânie, să blochezi pagina ta sau a utilizatorilor care te-au pus în situația respectivă. Oferă un răspuns util și diplomat, inserează datele de contact și asigură-te că împreună cu echipa rezolvați în cel mai scurt timp problema sesizată. De cele mai multe ori zvonurile negative mor în fașă atunci când le abordezi astfel.
Pe de altă parte însă, fii realist. Nu vei putea niciodată să fii pe placul tuturor, iar cei care vor critica produsul sau serviciul tău nu dispar niciodată. Alege să te concentrezi pe clienții satisfăcuți, asigură-te că ei împărtășesc în grupul lor o opinie pozitivă despre business-ul tău. Acesta ar trebui să fie scopul tău în online: creșterea grupului de parteneri mulțumiți care cred în tine.
#5. Marketingul digital este opțional și nu influențează strategia de business
Obiceiurile de cumpărare s-au schimbat, iar tot mai mulți oameni își iau informația din online. Asta înseamnă că dacă nu ești găsit acolo, nu exiști. Marketingul digital este o componentă extrem de importantă a strategiei de business și face diferența între succes și eșec. Online-ul este ușa extensibilă prin care afacerea ta poate să ajungă direct și sigur la publicul țintă.
Dar cum faci să ai o existență eficientă în online și cum măsori succesul marketingului digital fără să te pierzi în detalii? Despre acest subiect voi scrie chiar în următorul articol.
Rămâi conectat la pagina mea. Găsești aici detalii reale despre business-uri care au crescut prin online „from zero to hero”.
Cu prietenie,
Mircea Săplăcan